Navigation

Paul McCartney
    • Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups

"The Dutch 'Paul and Paul Related Topic' Thread

THE WORLD TONIGHT
    45
    8198
    668981
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • JeeBee
      JeeBee last edited by

Nellie:

Een ander concert dat ik heel mooi vond, was een uitvoering van Die Schopfung van Joseph Haydn. Maar die zul je waarschijnlijk niet bedoelen.

Tuurlijk wel, het gaat erom wat op jou indruk heeft gemaakt. Al is het Andre Rieu (schrijf je dat eigenlijk zo?)

And in the end
      the love you take
      is equal to the love you make

1 Reply Last reply Reply Quote
      • Mieke
        Mieke last edited by

Concerten die indruk op me maakten: Paul 1993 (de eerste keer Paul live zien was zeer emotioneel) Paul 2002 Jenny Stearns and Johnny Dowd Caitlin Carry

With Love From Me To You

• A
          admin last edited by

JeeBee:

Roos:

Prince is en blijft bij jou nummer 1. Wellicht kan daar verandering in komen en staat daar in 2006 Paul op nummer 1, als wij samen naar het eindconcert in Liverpool zijn geweest.

Nee is niet waar hoor Roos...Beatles zijn bij mij echt nummer 1 !!!! Maar het concert van Prince was in alle opzichten zeer indrukwekkend. Het was wel een stuk minder emotioneel dan het concert van Paul, die nummers zitten echt in iedere vezel van mijn lijf en dat is met de muziek van Prince niet het geval. Maar op het podium is Prince gewoon onverslaanbaar. Zou ik moeten kiezen tussen die twee, omdat het op dezelfde dag zou zijn dan hoef ik niet eens na te denken en ga ik naar Paul.

Hé, je maakt mijn avond weer goed. Misschien had ik Prince-concert moeten typen i.p.v. Prince.

• Mieke
            Mieke last edited by

Roos:

Mieke:

Roos:

JeeBee:

Zelf alle instrumenten bespelen is knap, maar wil inderdaad niet zeggen dat je ook het niveau haalt van andere muzikanten die dat instrument spelen. Prince daarentegen speelt veel instrumenten (meeste platen volledig door hem ingespeeld) en dan ook echt van een topniveau (is ook de mening van menig muzikant). Alleen blaasinstrumenten beheerst hij niet en daar waagt hij zich dan ook niet aan. Heerlijk...heb ik weer even mijn kleine vriend uit de kast kunnen halen

Wat ik bij Paul altijd heel erg leuk vind, is dat hij zelf muziek haalt uit buizen, glazen e.d. Zo hoor je op het album McCartney, bij de song ''Hot As Sun", de glazen aan het eind. Ook op een andere cd van Paul is dit te horen! Daar is ook een clip van. Mijn vraag aan jullie is of je weet over welk nummer ik het heb?

Het nummer heet Glasses

Mieke, dit antwoord is goed, maar ik bedoelde eigenlijk met de vraag een andere CD! Meer recent!

Dan heb je de vraag niet duidelijk genoeg gesteld

With Love From Me To You

• JeeBee
              JeeBee last edited by

Mieke:

Het nummer heet Glasses

Is daar dan een clip van?

And in the end
              the love you take

• Mieke
                Mieke last edited by

Roos:

Mieke:

Nellie:

Roos:

Hallo Nellie Heb jij de Mattheus Passion al eens live meegemaakt? Ik wil er steeds heen met mijn zus, maar ze is bang dat ze het niet volhoudt en in slaap zal vallen. Het is ook een hele zit.

Als je die van Bach bedoelt, nee nog nooit live, wel via de tv, maar dat is anders, dan kun je even een rondje lopen als je stijf wordt van het zitten. Vorig jaar hebben we met het koor een alternatieve Mattheus Passie gedaan. Daarin beeldden we de rollen ook uit. Erg mooi om te doen.

Ik ging als kind altijd mee naar de repetities van het mannenkoor waarin mijn vader zong. Ik heb heel vaak de koralen van de Matheus Passion horen zingen en vind ze prachtig. De solo stukken vind ik minder mooi, maar de koorstukken vind ik geweldig mooi.

Goh Mieke, hoe oud was je toen? Duurde dat ook lang? En welke stem zong je vader? Ja, je hebt er een goede kijk op. Mee eens!

Ik was tussen de 7 en 11 jaar. Mijn vader zong denk ik bariton, maar zeker weet ik dat niet ops: Hij hield erg van klassieke muziek en zong graag en vaak Hij werd hypernerneus van rock & roll, pop of beatmuziek

With Love From Me To You

• Nellie
                  Nellie last edited by

JeeBee:

Nellie:

Een ander concert dat ik heel mooi vond, was een uitvoering van Die Schopfung van Joseph Haydn. Maar die zul je waarschijnlijk niet bedoelen.

Tuurlijk wel, het gaat erom wat op jou indruk heeft gemaakt. Al is het Andre Rieu (schrijf je dat eigenlijk zo?)

Geen idee, ik houd niet zo erg van zijn muziek

My heart is like a wheel, let me roll it!

• A
                    admin last edited by

Nellie:

Roos:

Nellie:

Roos:

Het enige popconcert dat ik heb gezien is Paul McCartney in 2003. Een ander concert dat ik heel mooi vond, was een uitvoering van Die Schopfung van Joseph Haydn. Maar die zul je waarschijnlijk niet bedoelen.

Hallo Nellie Heb jij de Mattheus Passion al eens live meegemaakt? Ik wil er steeds heen met mijn zus, maar ze is bang dat ze het niet volhoudt en in slaap zal vallen. Het is ook een hele zit.

Als je die van Bach bedoelt, nee nog nooit live, wel via de tv, maar dat is anders, dan kun je even een rondje lopen als je stijf wordt van het zitten. Vorig jaar hebben we met het koor een alternatieve Mattheus Passie gedaan. Daarin beeldden we de rollen ook uit. Erg mooi om te doen.

Zo even koffie erbij met chocolade. Jullie zijn altijd erg actief. Hoe lang duurde jullie uitvoering?

Ongeveer een uur, dus de mensen konden nog lopen toen het klaar was. Dat is wel erg prettig! En zeker goed vol te houden. Dan houd je je aandacht er nog bij. Hebben jullie wel eens wat op de plaat gezet?

• Mieke
                      Mieke last edited by

JeeBee:

Mieke:

Het nummer heet Glasses

Is daar dan een clip van?

Vast wel

With Love From Me To You

• JeeBee
                        JeeBee last edited by

Mieke:

Concerten die indruk op me maakten: Paul 1993 (de eerste keer Paul live zien was zeer emotioneel)

Ik snap wat je bedoelt Mieke. Ik stond rij 1 in Ahoy en in tegenstelling tot de eerste rij in het Gelredome kon je ze vanaf rij 1 aanraken. Toen Paul het podium opkwam was dat bijna een religieuse ervaring voor mij, de tranen sprongen in mijn ogen (jazeker...een man mag best huilen )

And in the end
                        the love you take

• JeeBee
                          JeeBee last edited by

Mieke:

Vast wel

Zie je de vraag van Roos was best duidelijk, maar je de vraag wel goed lezen natuurlijk

And in the end
                          the love you take

• Nellie
                            Nellie last edited by

Roos:

Nellie:

Roos:

Nellie:

Roos:

Het enige popconcert dat ik heb gezien is Paul McCartney in 2003. Een ander concert dat ik heel mooi vond, was een uitvoering van Die Schopfung van Joseph Haydn. Maar die zul je waarschijnlijk niet bedoelen.

Zo even koffie erbij met chocolade. Jullie zijn altijd erg actief. Hoe lang duurde jullie uitvoering?

Ongeveer een uur, dus de mensen konden nog lopen toen het klaar was.

Dat is wel erg prettig! En zeker goed vol te houden. Dan houd je je aandacht er nog bij. Hebben jullie wel eens wat op de plaat gezet? Er is wel een opname van het concert gemaakt, maar alleen voor onszelf, niet professioneel voor de verkoop. (Bij alle uitvoeringen wordt een opname gemaakt, zodat we die kritisch kunnen beluisteren.)

My heart is like a wheel, let me roll it!

• JeeBee
                              JeeBee last edited by

Ondertussen hebben we nog steeds het antwoord niet gekregen en ik ga vanavond toch echt niet alle clips van Paul zitten kijken

And in the end
                              the love you take

• Mieke
                                Mieke last edited by

JeeBee:

Mieke:

Concerten die indruk op me maakten: Paul 1993 (de eerste keer Paul live zien was zeer emotioneel)

Ik snap wat je bedoelt Mieke. Ik stond rij 1 in Ahoy en in tegenstelling tot de eerste rij in het Gelredome kon je ze vanaf rij 1 aanraken. Toen Paul het podium opkwam was dat bijna een religieuse ervaring voor mij, de tranen sprongen in mijn ogen (jazeker...een man mag best huilen )

Was jij er ook op de avond dat daar opnames gemaakt werden voor All You Need Is Love? Ik hield het ook niet droog en was blij dat ik tussen onbekende mensen zat ops:

With Love From Me To You

• Mieke
                                  Mieke last edited by

JeeBee:

Mieke:

Vast wel

Zie je de vraag van Roos was best duidelijk, maar je de vraag wel goed lezen natuurlijk

Niet zo schoolfrikkerig doen hé meneer John

With Love From Me To You

• JeeBee
                                    JeeBee last edited by

Ik heb niets met klassieke muziek, kan dus ook geen bijdrage leveren in deze discussie.

And in the end
                                    the love you take

• A
                                      admin last edited by

Mieke:

Roos:

Ik ging als kind altijd mee naar de repetities van het mannenkoor waarin mijn vader zong. Ik heb heel vaak de koralen van de Matheus Passion horen zingen en vind ze prachtig. De solo stukken vind ik minder mooi, maar de koorstukken vind ik geweldig mooi.

Goh Mieke, hoe oud was je toen? Duurde dat ook lang? En welke stem zong je vader? Ja, je hebt er een goede kijk op. Mee eens!

Ik was tussen de 7 en 11 jaar. Mijn vader zong denk ik bariton, maar zeker weet ik dat niet ops: Hij hield erg van klassieke muziek en zong graag en vaak Hij werd hypernerneus van rock & roll, pop of beatmuziek Hij hield dus niet van de Beatles. Zaterdagnacht, ja echt, om half twee reden Jan en ik weer huiswaarts na een verjaardag en hadden de CD 'Yellow Submarine' opstaan in de auto (ik dacht dat we na de verjaardag wellicht blauwe wezens in de nacht zouden zien!) en bij het nummer 'All You need Is Love', had ik het er nog met Jan over, hoe een geweldig nummer mijn moeder dit toenertijd vond.

• Mieke
                                        Mieke last edited by

JeeBee:

Ondertussen hebben we nog steeds het antwoord niet gekregen en ik ga vanavond toch echt niet alle clips van Paul zitten kijken

Ik ga er vannacht over liggen denken, misschien komt het dan weer boven drijven. Nu sluit ik af, er staat hier iemand achter me die ook aan de pc wil Tot morgen

With Love From Me To You

• JeeBee
                                          JeeBee last edited by

Mieke:

Was jij er ook op de avond dat daar opnames gemaakt werden voor All You Need Is Love? Ik hield het ook niet droog en was blij dat ik tussen onbekende mensen zat

Yep! allevier in '89 en beide keren in '93

And in the end
                                          the love you take

• JeeBee
                                            JeeBee last edited by

Mieke:

Niet zo schoolfrikkerig doen hé meneer John

Sorry....kon het niet laten.... ops:

And in the end
                                            the love you take

• 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 4
                                            • 5
                                            • 6
                                            • 409
                                            • 410