Navigation

Paul McCartney
    • Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups

"The Dutch 'Paul and Paul Related Topic' Thread

THE WORLD TONIGHT
    45
    8198
    668981
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • Mieke
      Mieke last edited by

Roos:

Mieke:

Roos:

Ik ging als kind altijd mee naar de repetities van het mannenkoor waarin mijn vader zong. Ik heb heel vaak de koralen van de Matheus Passion horen zingen en vind ze prachtig. De solo stukken vind ik minder mooi, maar de koorstukken vind ik geweldig mooi.

Goh Mieke, hoe oud was je toen? Duurde dat ook lang? En welke stem zong je vader? Ja, je hebt er een goede kijk op. Mee eens!

Ik was tussen de 7 en 11 jaar. Mijn vader zong denk ik bariton, maar zeker weet ik dat niet ops: Hij hield erg van klassieke muziek en zong graag en vaak Hij werd hypernerneus van rock & roll, pop of beatmuziek

Hij hield dus niet van de Beatles. Zaterdagnacht, ja echt, om half twee reden Jan en ik weer huiswaarts na een verjaardag en hadden de CD 'Yellow Submarine' opstaan in de auto (ik dacht dat we na de verjaardag wellicht blauwe wezens in de nacht zouden zien!) en bij het nummer 'All You need Is Love', had ik het er nog met Jan over, hoe een geweldig nummer mijn moeder dit toenertijd vond. Bij mij thuis was alleen klassieke muziek geaccepteerd

With Love From Me To You

1 Reply Last reply Reply Quote
      • A
        admin last edited by

Mieke:

JeeBee:

Ondertussen hebben we nog steeds het antwoord niet gekregen en ik ga vanavond toch echt niet alle clips van Paul zitten kijken

Ik ga er vannacht over liggen denken, misschien komt het dan weer boven drijven. Nu sluit ik af, er staat hier iemand achter me die ook aan de pc wil Tot morgen

Bye, bye, welterusten voor straks. Morgen geef ik weer een hint

• JeeBee
          JeeBee last edited by

Ik ga er ook van tussen....pittig dagje geweest....CU

And in the end
          the love you take
          is equal to the love you make

• Nellie
            Nellie last edited by

Welterusten allemaal.

My heart is like a wheel, let me roll it!

• A
              admin last edited by

Mieke:

Roos:

Het nummer heet Glasses

Mieke, dit antwoord is goed, maar ik bedoelde eigenlijk met de vraag een andere CD! Meer recent!

Dan heb je de vraag niet duidelijk genoeg gesteld You're right, maar anders was het wel erg makkelijk geweest.

• A
                admin last edited by

JeeBee:

Mieke:

Het nummer heet Glasses

Is daar dan een clip van?

Nee, daar is dus geen clip van. : Van het andere nummer dat ik bedoel is een clip en een veel recentere clip. Daar zie je Paul met de wijn en andere glazen in de weer.

• A
                  admin last edited by

Mieke, Nellie, John, nog een fijne avond en voor straks welterusten. See You.

• A
                    admin last edited by

Mieke:

Concerten die indruk op me maakten: Paul 1993 (de eerste keer Paul live zien was zeer emotioneel) Paul 2002 Jenny Stearns and Johnny Dowd Caitlin Carry

Die laatste twee ken ik niet. Maar het zal wel goede concerten zijn geweest Mieke.

• A
                      admin last edited by

Goede morgen .

• vlivantje
                        vlivantje last edited by

Roos:

Zaterdagnacht, ja echt, om half twee reden Jan en ik weer huiswaarts na een verjaardag en hadden de CD 'Yellow Submarine' opstaan in de auto (ik dacht dat we na de verjaardag wellicht blauwe wezens in de nacht zouden zien!) en bij het nummer 'All You need Is Love', had ik het er nog met Jan over, hoe een geweldig nummer mijn moeder dit toenertijd vond.

All You Need is Love werd zoals jullie weten via satteliet live verspreid over de hele wereld. Het was geloof ik de allereerste sattelietuitzending ooit. Mijn vader was op dat moment 13 jaar en zat voor de tv te kijken naar onze jongens. Daar heeft 'ie me altijd jaloers mee kunnen maken.

• paulramon90
                          paulramon90 last edited by

Roos:

JeeBee:

Mieke:

Het nummer heet Glasses

Nee, daar is dus geen clip van. : Van het andere nummer dat ik bedoel is een clip en een veel recentere clip. Daar zie je Paul met de wijn en andere glazen in de weer.

mm weet niet welke clip je bedeolt, ik dacht zelf dat in only love remains ook glazen voorkomen, ja hoor het zijn wijnglazen, zie de tekening van de instrumenten...

'89 3x Rotterdam, '93 2x Rotterdam 1x Frankfurt, '97 1x (standing stone, London) '03 1x Arnhem, '04  2x Horsens, '05 2x New York, '06 1x (ecce cor meum, London)  '08 1x Liverpool, '09 1x Arnhem, '12 1x Rotterdam, '15 2x Amsterdam, '16 1x Pinkpop,  1x Rock Werchter.

• A
                            admin last edited by

paulramon90:

Roos:

JeeBee:

Mieke:

Het nummer heet Glasses

Mm weet niet welke clip je bedoelt, ik dacht zelf dat in 'Only love remains' ook glazen voorkomen, ja hoor het zijn wijnglazen, zie de tekening van de instrumenten...

Nee, die bedoel ik ook niet. Maar ik zou vanavond nog een tip geven en dat opent misschien deuren voor jullie. De clip: Paul zit in zijn thuisstudio en er is een tafel met wijnglazen, waar overal verschillende hoeveelheden water in zitten. Je ziet Paul met zijn vingers over de randen van de glazen gaan en zo de verschillende tonen te voorschijn toveren, waarna hij de song via de piano verder speelt. Succes.

• vlivantje
                              vlivantje last edited by

Ik weet dat er twee jaar geleden, toen Paul in Europa aan het touren was, op de BBC een clipje uitgezonden werd waar Paul ook met glazen experimenteerde. Dat was een experimentele versie van Band On The Run. Die versie werd ook voor de pre-show gedraaid bij het concert in Antwerpen, en wellicht ook in Arnhem! Maar ik denk niet dat het dat clipje is dat je bedoelt, Roos? ops: Ik vrees dat ik het antwoord moet schuldig blijven op je vraag, al heb ik het idee dat ik ga zeggen "ah ja, natuuuuuuuuuuurlijk" eens het antwoord hier verschijnt.

• A
                                admin last edited by

vlivantje:

Ik weet dat er twee jaar geleden, toen Paul in Europa aan het touren was, op de BBC een clipje uitgezonden werd waar Paul ook met glazen experimenteerde. Dat was een experimentele versie van Live And Let Die. Die versie werd ook voor de pre-show gedraaid bij het concert in Antwerpen, en wellicht ook in Arnhem! Maar ik denk niet dat het dat clipje is dat je bedoelt, Roos? ops: Ik vrees dat ik het antwoord moet schuldig blijven op je vraag, al heb ik het idee dat ik ga zeggen "ah ja, natuuuuuuuuuuurlijk" eens het antwoord hier verschijnt.

Nee, die bedoel ik inderdaad niet! Volgens mij heb jij dat clipje nog zelfs gezien, toen je hier eens was. Ja en natuurlijk ga je "ah ja" zeggen als je hoort welk nummer het is. Maar je hebt nog een kans! Zondag maak ik de uitslag bekend, als het nog niet geraden is. Had je niets aan de tip??????

• JeeBee
                                  JeeBee last edited by

Roos:

Maar je hebt nog een kans! Zondag maak ik de uitslag bekend, als het nog niet geraden is

Morgen wordt mijn dag (tenzij iemand mij voor is natuurlijk) Effe iets anders....had ik enkele dagen geleden nog in mijn concert top-5 op nummer 4 Beck staan...hij komt weer!!! Zaterdag vroeg mijn bed uit en kaartje halen

And in the end
                                  the love you take

• A
                                    admin last edited by

JeeBee:

Roos:

Maar je hebt nog een kans! Zondag maak ik de uitslag bekend, als het nog niet geraden is

Morgen wordt mijn dag (tenzij iemand mij voor is natuurlijk) Effe iets anders....had ik enkele dagen geleden nog in mijn concert top-5 op nummer 4 Beck staan...hij komt weer!!! Zaterdag vroeg mijn bed uit en kaartje halen

Had je niets aan de tip? Ik zal er nog een tip geven. De clip waar ik het over had, komt van een videoband van Paul! Nou, dat is weer helemaal te gek!!! Wellicht stijgt Beck wel in je top 5!

• Mieke
                                      Mieke last edited by

Roos:

JeeBee:

Roos:

Had je niets aan de tip? Ik zal er nog een tip geven. De clip waar ik het over had, komt van een videoband van Paul! Nou, dat is weer helemaal te gek!!! Wellicht stijgt Beck wel in je top 5!

Ik ben zo gek geweest om bijna de hele McCartney enceclopedie door te bladeren om iets over wijnglazen te vinden wat me op weg zou kunnen helpen. Ik heb niets gevonden en geef het op! Ik wacht wel tot zondag, zoveel geduld heb ik wel

With Love From Me To You

• vlivantje
                                        vlivantje last edited by

Roos:

Nee, die bedoel ik inderdaad niet! Volgens mij heb jij dat clipje nog zelfs gezien, toen je hier eens was. Ja en natuurlijk ga je "ah ja" zeggen als je hoort welk nummer het is. Maar je hebt nog een kans! Zondag maak ik de uitslag bekend, als het nog niet geraden is. Had je niets aan de tip??????

Als ik nu thuis was, dan ging ik nu op zoek tot ik het vond. Ik heb geprobeerd gisteren om het op het internet op te zoeken maar ik vond niets. Ik neem aan, als ik het clipje bij jou thuis gezien heb, dat het van de dvd The World Tonight moet zijn en dus een song van Flaming Pie. : Klopt mijn redenering al zo ver?

• jan
                                          jan last edited by

Paul in de weer met wijn glazen, nou volgens mij is het de nieuwe versie van Band on the run.

• JeeBee
                                            JeeBee last edited by

Roos:

Had je niets aan de tip? Ik zal er nog een tip geven. De clip waar ik het over had, komt van een videoband van Paul!

OK is dat soms uit Broad Street...de picknick met Ringo en Barbara of dat moment in de huiskamer bij de open haard?

And in the end
                                            the love you take

• 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 4
                                            • 5
                                            • 6
                                            • 7
                                            • 409