Nieuw Nederlands Macca Draadje - vervolg
-
Ik heb het inmiddels gelezen. Niet onaardig, in ieder geval leuk om de Cavern- kaiserkeller verhalen eens uit een ander perspectief te horen. Het boek graaft niet erg diep, lijkt vooral gebaseerd op de herinneringen van Iris Caldwell (zus). Jammer dat er bijna niets in staat over zijn Amsterdamse periode. Duidelijk is wel waarom Rory het niet, en The Beatles het wel haalden. Muzikaal talent, vermogen om eigen nummers te schrijven en de transfer van Ringo.
-
Het boek gekocht en op de stapel van de vakantie gelegd
-
Voor de promotie van de heruitgave van RAM zijn op de officiële McCartney website foto's uit de periode van RAM geplaatst. Er zitten erg leuke foto's bij; voor mij Paul op zijn "best" Paul anno `1964/1965 was ook top! Ik krijg een déjà vu!! Onze goede oude tijden op dit board.
-
Mieke:
franni:
Mieke misschien raar.............................maar hebben ze het juiste adres?
Dat vroeg ik me ook af! In mijn mailwisseling met Topspin heb ik hun iedere keer opnieuw mijn adres doorgegeven. Ik kan me niet herinneren of mijn adres in moest geven toen ik het premium membership aanvroeg. Vandaar mijn vragen aan de andere mensen die premium member werden. Het kan geen toeval zijn dat ik het tweede pakket ook niet ontvangen heb.
Ik heb Topspin 24-5 weer een mail geschreven en wacht maar weer af : De twee pakketten zijn kwijt geraakt in de post. Ze hebben me gecompenseerd.
-
Ook naar het concert ter ere van het 60 jarig jubileum van de Engelse koningin gekeken? Ondanks het mooie jasje en de erg leuke Hoffner met de Engelse vlag erop heb ik tenenkrommend het optreden van Paul aangehoord. Zijn stem liet het op veel punten afweten. Hoge noten haalde hij niet, wat hij compenseerde door op zo'n punt een belachelijk gilletje te slaken. Nu hij niet overstemd werd door een vol stadium of arena vol zingend of gillend publiek viel pas ook hoe mager zijn geluid klinkt. Het excuus van verkoudheid of ander euvel is te vaak van stal gehaald. Als trouwe fan raakt het me als hij tijdens een wereldwijd bekeken concert zo de mist in gaat. ops: Daar en tegen klonk Tom Jones erg goed. Hij kwam erg goed uit de verf met zijn volle stemgeluid.
-
Je hebt gelijk Mieke. Ik vond het ook soms erg slecht,hij probeerde er steeds weer een draai aan te geven met zijn "gilletjes",jammer. Al moet ik zeggen dat er meer zo slecht klonken,wat dacht je o.a. van Cliff ?Tom Jones klonk heel goed,prima stem ,maar b.v. die vrouw die met Gary Barlow (Rihanna? ops: )meezong zong gewoon vals. Ik begon al te denken dat de geluidsinstalatie niet zo goed werkte Ik heb niet alles gezien door omstandigheden,maar het was niet die kwaliteit die ik hoopte. Al zag Paul er wel leuk uit hoor ,al hoeft ie van mij niet steeds zo'n pruime mondje te trekken op de achtergrond,ik zie hem liever (glim)lachen.
-
Banjerbird:
Je hebt gelijk Mieke. Ik vond het ook soms erg slecht,hij probeerde er steeds weer een draai aan te geven met zijn "gilletjes",jammer. Al moet ik zeggen dat er meer zo slecht klonken,wat dacht je o.a. van Cliff ?Tom Jones klonk heel goed,prima stem ,maar b.v. die vrouw die met Gary Barlow (Rihanna? ops: )meezong zong gewoon vals. Ik begon al te denken dat de geluidsinstalatie niet zo goed werkte Ik heb niet alles gezien door omstandigheden,maar het was niet die kwaliteit die ik hoopte. Al zag Paul er wel leuk uit hoor ,al hoeft ie van mij niet steeds zo'n pruime mondje te trekken op de achtergrond,ik zie hem liever (glim)lachen.
Misschien werkte de PA niet goed, zodat ze hun eigen stem niet konden horen. Maar dat verklaard nog niet het feit dat hij de hoge noten niet haalde. Je hebt gelijk dat meer mensen vals klonken. Gelukkig was de Queen toen nog niet gearriveerd. Dat hij zo'n vreemde mond trok toen hij achter de koningin stond viel me ook op. Ook op een van de vier foto's die hij liet publiceren staat hij met zo'n pruimenmondje op. Ik zie hem ook liever (glim)lachen.
-
Ik vond zijn stem ook niet bepaald om over naar huis te schrijven, net zomin als die van Cliff Richard inderdaad... Ik ben bang dat beide heren langzamerhand wat te oud worden... Maar hij maakte in ieder geval niet de fout om de koningin een happy birthday te wensen/toe te zingen zoals Grace Jones of Stevie Wonder Ik vond de projecties op Buckingham Palace tijdens Madness trouwens echt helemaal geweldig! Dat zag er gaaf uit
-
visculamia:
Ik vond zijn stem ook niet bepaald om over naar huis te schrijven, net zomin als die van Cliff Richard inderdaad... Ik ben bang dat beide heren langzamerhand wat te oud worden... Maar hij maakte in ieder geval niet de fout om de koningin een happy birthday te wensen/toe te zingen zoals Grace Jones of Stevie Wonder Ik vond de projecties op Buckingham Palace tijdens Madness trouwens echt helemaal geweldig! Dat zag er gaaf uit
De projecties op de gevel van Buckingham Palace waren erg mooi tijdens het concert van Madness en tijdens het duet op het balkon.
-
Mieke:
Paul anno `1964/1965 was ook top! Ik krijg een déjà vu!! Onze goede oude tijden op dit board.
Daar zeg je me wat. Paul op zijn 22-23e was inderdaad zeer om op te kwijlen. Ik krijg nu déjà-vu's van Lisette en ik die 's nachts nog aan het posten waren.
-
vlivantje:
Mieke:
Paul anno `1964/1965 was ook top! Ik krijg een déjà vu!! Onze goede oude tijden op dit board.
Daar zeg je me wat. Paul op zijn 22-23e was inderdaad zeer om op te kwijlen. Ik krijg nu déjà-vu's van Lisette en ik die 's nachts nog aan het posten waren.
We hadden toen gewoon veel te veel vrije tijd. Ik kan me niet voorstellen dat ik een hele avond aan de pc zat om met jullie te posten (praten).
-
Wat sneu voor de mensen die kaarten voor Horstens hebben gekocht dat de twee concerten voorlopig niet doorgaan. Ik las dat mensen vliegtuig, hotel, treinreis, autoverhuur al betaald hebben en al dat geld niet terug kunnen krijgen. Er moet toch wel serieus iets aan de hand zijn met de jarige Paul dat hij zo'n besluit neemt. Dat ben ik niet van hem gewend
-
Misschien zijn stem even wat rust geven? Of even bijkomen van zijn verjaardagsfeest? Inderaad heel sneu en het kost je nog veel (vaak met veel moeite gespaarde)centjes ook. En dan nog maar afwachten of je weer aan een kaartje komt. Ik leef echt met ze mee.
-
Wat een sof was het mini concert van Paul bij de openingsceremonie van de Olympische spelen. Eerst moet je uren wachten tot hij eindelijk mag optreden, dan zingt hij The End en Hey Jude. Eerlijk gezegd vind ik die songs inmiddels afgezaagd. Tot mijn grote schrik klinken de openingswoorden van Hey Jude al door het stadion voor Paul zijn mond heeft opengedaan. Sinds wanneer zingt Paul met een vooraf opgenomen band? Ik dacht dat hij met zijn band alles live bracht. Een erg grote teleurstelling was dit. : Wat een ontluistering van Paul en zijn band voor een miljoenen publiek. Hij komt met zulke korte optredens bij speciale gelegenheden totaal niet uit de verf. Ik hoop dat hij inziet dat hij, om zijn reputatie te redden, niet meer aan dergelijke evenementen moet meewerken.
-
Ik vond Paul wel beter klinken dan bij het jubileum concert. Ik geloof ook wel dat het live was maar er schijnt toch een bepaalde band mee te lopen (misschien als ondersteuning?) Ik vond het eerste stukje (the love you take)ook erg mooi,maar dat Hey Jude mag er nu zo langzamerhand wel af. Hij heeft nog zo veel meer mooie muziek dat er toch wel wat bij zit voor zo'n gebeurtenis en wat voor zijn stem goed te doen is? Op dit forum zit onder een ander topic nog heel veel suggesties over wat er allemaal verkeert gegaan kan zijn. Paul zelf schijnt er niet zo mee te zitten als ik zijn tweets lees op Macca report.
-
Ik had gehoord dat ze de uitzending met een aantal seconden vertraging zouden uitzenden en dat is geloof ik wat er gebeurde. Hij had The End gezongen en waarschijnlijk dacht er iemand achter de knoppen dat het over was. Geloof niet dat hij er zelf wat van gemerkt heeft of iemand anders daar in het stadion. Begrijp dat Paul wil op komen draven bij zulke gelegenheden maar het zijn niet zijn beste optredens.
-
Tot mijn stomme verbazing is de thread over het optreden tijdens de opening van de OS verwijderd! Men was inderdaad erg kritisch over dit optreden, maar dat mag toch ook gezegd worden! :
-
Mieke:
Tot mijn stomme verbazing is de thread over het optreden tijdens de opening van de OS verwijderd! Men was inderdaad erg kritisch over dit optreden, maar dat mag toch ook gezegd worden! :
Op deze board mag je bijna niets meer zeggen Mieke. : Dat hebben we na bijna tien jaar op deze board te zijn al wel geleerd. : : :
-
vlivantje:
Mieke:
Op deze board mag je bijna niets meer zeggen Mieke. : Dat hebben we na bijna tien jaar op deze board te zijn al wel geleerd. : : :
Men is zo vlug op zijn tenen getrapt. Dat geldt voor individuele leden maar ook voor de moderatoren. Van "vrijheid van meningsuiting" hebben ze hier nog nooit gehoord.
-
Geen reactie over de afsluit ceremonie van de Olympische spelen? Die show stond bol van Beatles gerelateerde items. Het begon met auto's en vrachtauto's die in krantenpapier verpakt leken. Ook de piano en eerste zangeres waren in krantenpapier gehuld. Dit verwees duidelijk naar de zin uit "Neswpaper taxis appear on the shore" uit Lucy in the sky with diamonds. Daarna zong een koor Because. Later was Here Comes the Sun te horen net als de "middle eight" van A Day In The Life. Later werd er gedanst op I Am The Walrus, kwam Lucy In The Sky voorbij dansen. Via een videoscherm zong John Lennon Image terwijl op het binnenterrein via grote puzzelstukken een 3D versie van zijn hoofd werd gebouwd. Ik vond het een mooie show.